• Nowinki technologiczne - bądź na bieżąco!

Sieć drogerii dm jest krytykowana przez ekologów. Sąd podejmuje decyzję, a firma stara się ochronić swoją reputację

  • Strona główna
  • Promocje
  • Sieć drogerii dm jest krytykowana przez ekologów. Sąd podejmuje decyzję, a firma stara się ochronić swoją reputację

Sieć drogerii dm jest krytykowana przez ekologów. Sąd podejmuje decyzję, a firma stara się ochronić swoją reputację

Grupa ekologów oskarżyła sieć drogerie dm o "greenwashing", czyli wprowadzanie konsumentów w błąd poprzez kreowanie przyjaznego dla środowiska wizerunku bez rzeczywistych podstaw. Sprawa dotycząca tych kontrowersyjnych oznaczeń trafiła do sądu, który w środę wydał niekorzystne dla dm decyzję. Niemniej jednak firma nie zamierza się łatwo poddać i rozważa złożenie odwołania.

Wiadomość prywatna z zakazem stosowania określenia "neutralne dla klimatu"

Sąd Okręgowy w Karlsruhe wydał decyzję, zgodnie z którą marki własne dm nie mogą już używać w reklamie swoich produktów etykiet "neutralne dla klimatu" i "neutralne dla środowiska". Organizacja ekologiczna Deutsche Umwelthilfe (DUH), która dąży do zapobiegania fałszywym twierdzeniom reklamowym na temat neutralności emisji CO2, wytoczyła pozwy przeciwko ponad 20 firmom, w tym dm.

Katjes, firma produkująca gumy owocowe, otrzymała wcześniej zgodę na reklamowanie swoich produktów jako "neutralne pod względem klimatycznym" na podstawie decyzji Wyższego Sądu Krajowego w Düsseldorfie. Dla dm jest to precedensowa sytuacja i jest to powód, dla którego chce kontynuować walkę o swoje prawo do używania tych terminów w reklamach swoich marek.

Jednakże, obie strony sporu różnią się także w sposobie prezentowania informacji o środkach kompensacyjnych na swoich stronach internetowych. Zarówno dm, jak i Katjes reklamują podjęte działania w celu zrekompensowania emisji CO2 podczas produkcji, jednak DUH zarzuca, że konsumenci powinni mieć łatwiejszy dostęp do tych informacji oraz lepsze zrozumienie warunków. W rezultacie, dm musiałby umieszczać bardziej szczegółowe informacje na opakowaniach swoich produktów.

Działania marketingowe mają na celu ochronę środowiska

Jak podaje der Spiegel, Christoph Werner, dyrektor generalny dm, broni swojej firmy i podkreśla, że ochrona klimatu wpływa na cenę produktu, ale nie wolno wprowadzać konsumentów w błąd. Przyznaje, że firma nadal pracuje na rzecz ochrony środowiska i dąży do innowacyjności w tym obszarze. Szef dm obawia się, że jeśli sąd nie będzie zezwalał na reklamy z określeniem "neutralna dla klimatu", to społeczeństwo nie osiągnie niczego.

W dm pojawiła się nowa seria produktów.

W odpowiedzi na tę sytuację, dm zdecydował się zrezygnować z etykiety "neutralny klimatycznie" na swoich produktach, które obecnie są wyprzedawane. W zamian wprowadzają nową serię produktów o nazwie "Pro Climate", które zostaną oznaczone jako "działanie neutralne dla środowiska". Teraz dm współpracuje z Instytutem Technicznej Ochrony Środowiska TU Berlin, aby wzmocnić swoje działania na rzecz ochrony środowiska i klimatu.

Kwestie związane z greenwashingiem i neutralnością klimatyczną stają się coraz bardziej pilne w dzisiejszych czasach, a wyroki sądowe w tej sprawie mają kluczowe znaczenie dla wiarygodności reklam i ochrony interesów konsumentów. Czy dm będzie w stanie odzyskać swoją reputację w oczach ekologów i konsumentów, czy też spór dotyczący ochrony środowiska doprowadzi do dalszych zmian w polityce marketingowej wielu firm, pozostaje do zobaczenia.

 

Udostępnij:

Zobacz