• Nowinki technologiczne - bądź na bieżąco!

Promocje w Twojej skrzynce na listy

Promocje w Twojej skrzynce na listy

Rabat – nie zapomnij zapytać!

Jeśli zależy nam na wejściu w posiadanie produktu, o którym wiemy, że jego cena nie należy do najniższych, nie obawiajmy się pytania o to, czy jego zakup nie wiąże się z możliwością uzyskania rabatu. Co ciekawe, często sprzedawca sam byłby skłonny go zaproponować, obawia się jednak takiego kroku. Niejednokrotnie wynika to z niewiedzy, może się bowiem okazać, że sprzedawca zwyczajnie nie jest się w stanie zorientować, że to właśnie argument cenowy przyczynił się do tego, że odeszliśmy od danego produktu nawet, jeśli początkowo wydawaliśmy się nim zainteresowani. Proponowanie rabatu jest sprzeczne z jego naturalnym odruchem, a ten wiąże się z proponowaniem klientów droższych, a nie tańszych produktów. Oczywiście, mówimy o nawykach, które zostały wyrobione w przeszłości, a teraz pokutują jako jej pokłosie. Dziś przecież nawet klient o sporych możliwościach finansowych jest świadomym kupującym i stara się podejmować decyzje kierując się rozsądkiem. Sprzedawca zachwalający przed nim nikomu niepotrzebne funkcje drogiego telewizora, tak naprawdę nie ma więc szans na odniesienie sukcesu. Właśnie dlatego sprzedawca, który ma skłonność do przyznawania rabatu swoim klientom jest tym, który może liczyć na zyski. Nawet, jeśli pozornie to on ponosi straty, mówienie o nich jest problematyczne, gdy weźmie się pod uwagę to, że ma szansę na nawiązanie stałej współpracy z zadowolonym odbiorcą.

okazje cenowe

Promocje – nie tylko na elektronikę!

Rabaty i promocje kojarzą się nam przede wszystkim z narzędziami stosowanymi przez restauracje i bary, te bowiem potrafią umiejętnie korzystać z tego środka zachęcającego klientów do korzystania z ich usług. Nie można jednak zapominać o tym, że nie jest to już wyłącznie ich domena. Jeśli sama restauracja nie ma mechanizmów pozwalających jej na wprowadzanie tego rodzaju formy promocji, coraz częściej pomagają jej w tym wyspecjalizowane w usługach tego typu portale internetowe, które zamieszczają tego rodzaju ofertę w formie kuponów. Kupon może zostać pobrany przez klienta i z powodzeniem wykorzystany. Jest to rozwiązanie szczególnie skuteczne, gdy zależy nam na wypromowaniu lokalnego biznesu, z którym można silnie związać klientów.

Najlepsze Hebe promocje. Zobacz!

Kupon rabatowy

Nie bez znaczenia wydaje się w tym kontekście także aspekt mniejszej społeczności. Kupony rabatowe są często polecane znajomym, w pewnym momencie więc to jedni klienci napędzają firmie kolejnych. Oczywiście, kupon rabatowy powinien mieć określony czas ważności. Gdy pojawiamy się w salonie kosmetycznym, zwykle nie mamy odwagi zapytać o promocję lub rabat. Co więcej, obawiamy się nawet, że będzie się to wiązało z niższą jakością świadczonych nam usług. Nie dziwi i to, że również kosmetyczka nie zaproponuje takiego rozwiązania. Jeśli więc słyszymy od znajomej, że za identyczne usługi otrzymała kilkanaście procent zniżki, chętnie decydujemy się na zmianę salonu tylko po to, aby cieszyć się z możliwości korzystania z obniżki. Czasem naszym problemem jest przede wszystkim niepotrzebny lęk przed pytanie o rabaty. Warto z nim walczyć.

Udostępnij:

Zobacz