• Nowinki technologiczne - bądź na bieżąco!

Gazetki promocyjne - skuteczna forma oszczędzania

Gazetki promocyjne - skuteczna forma oszczędzania

Gazetki promocyjne to jeden z najlepszych – jeśli nie najlepszy – sposób reklamy swoich produktów i wyprzedaży. Stosują go wszystkie duże hipermarkety i coraz częściej również mniejsze sklepy – o czym najlepiej może świadczyć ich ilość, wkładana w skrzynki pocztowe domów i mieszkań. Dlaczego gazetki okazały się być tak skuteczne?

Promocje w dużych marketach

Chodząc na zakupy do dużych sklepów, jesteśmy w stanie w jednym miejscu nabyć wszystko, czego nam potrzeba – to spora wygoda, z której mnóstwo osób korzysta. Kiedyś trzeba było osobno udawać się do sklepu spożywczego, chemicznego czy kwiaciarni – teraz w wielkich supermarketach znajdziemy produkty z każdej kategorii, oszczędzając sobie czas spędzony przy kasie i który musielibyśmy poświęcić, docierając z miejsca na miejsce.

Aktualne promocje Carrefour gazetki promocyjne. Zobacz!

Razem z pojawieniem się dużych marketów w Polsce, wprowadzono u nas także rozwiązanie stosowane już w innych krajach, czyli gazetki promocyjne. Pokazują one aktualne oferty z konkretnego sklepu, tym samym informując co w danym dniu, tygodniu czy miesiącu jest przecenione, co nowego można kupić i jakiej okazji nie można przegapić.

Gazetki promocyjne – zalety

Gdyby rozwiązanie to nie było opłacalne dla obu stron, najprawdopodobniej dawno już pożegnalibyśmy się z gazetkami promocyjnymi. Tymczasem jednak, jak pokazują badania, działają one jeszcze skuteczniej niż zwykłe reklamy. Dlaczego? Bo w gazetce umieszczonych jest wiele różnych rzeczy, wraz ze zdjęciami i wyróżnionymi cenami, dzięki czemu każdy potencjalny klient może – nawet z nudów przeglądając – natrafić na coś ciekawego, co akurat może mu się przydać. O wiele prościej znaleźć coś interesującego w gazetce, niż w sklepie, już na miejscu – w takim ogromie towarów jakaś promocja mogłaby umknąć uwadze przechodniów, ale odnajdą ją, jeśli specjalnie jej poszukują.

zalety gazetek promocyjnych

Gazetki mają atrakcyjną formę, są kolorowe, pozwalają porównać ceny różnych rzeczy i przegląda się je czasem nawet w biegu, czy w czasie obiadu, żeby sprawdzić „co nowego?”. Z racji na fakt, że zostawia się je w skrzynkach licznie, ilość osób, które znajdą w nich coś dla siebie jest bardzo duża. Przy tym reklama nie jest też nachalna, denerwująca – nie włącza się co chwilę. Powstały nawet wersje elektroniczne, dla tych, którzy wolą wirtualne przeglądanie od papieru. Jeśli ktoś chce coś kupić taniej, sprawdzając nawet kilka gazetek z różnych sklepów, znajdzie w końcu informację której szuka. Dzięki temu pójdzie tam, gdzie za tą samą rzecz zapłaci mniej – gazetki są zatem zyskowne tak dla reklamujących się sklepów i marek, jak i dla klientów.

Gazetki promocyjne – skuteczność

Zgodnie z wynikami przeprowadzonych badań, bardzo duża część społeczeństwa ma do czynienia z jakąś gazetką reklamową przynajmniej raz w ciągu miesiąca. Liczne grono spośród tych osób staje się rzeczywiście klientami danego sklepu, korzystając z oferty, którą przeglądali. Jak więc widać, gazetki tego typu rzeczywiście są skuteczne i nie tylko nie będą odchodzić w zapomnienie, ale zapewne będą się nawet w dalszym ciągu rozwijać. Obecnie w ten sposób reklamują się zwykle sklepy spożywcze, elektroniczne, kosmetyczne, jak i wielobranżowe – zapewne wkrótce dołączą do nich kolejne.

Udostępnij:

Zobacz